שנות התנדבותה של אליסיה שחף במרכז סיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית – השרון, הגבירו את ההבנה שנשים רבות שומרות את סודן במשך שנים, ושפגיעה מינית ממשיכה לפגוע גם שנים ארוכות לאחר מכן. אליסיה יזמה פרויקט בו נשים תוכלנה לשבור ולהתיר את קשר השתיקה ולא להתבייש.

המשמעות של המילה RAPE בלטינית, היא to steal, כלומר לגזול.

בעת הפגיעה המינית, פושע המין גוזל מהקורבן את הגוף, את הנפש ואת האמון, תוך כדי השפלה. הנשק הוא מין. הפושע יודע שהקורבן תשתוק, מאחר שמיניות היא טאבו בחברה.

אישה ששרדה את הפשע המיני, משולה לחיילת שחזרה משדה הקרב החברתי. היא אינה מקרה פרטי. לחברה תפקיד חשוב בהתרת קשר השתיקה בכל הנוגע לפשעי מין.

עלינו לראות את תופעת האלימות המינית, ולדעת שהשתיקה נובעת מחוסר האמון החברתי והטלת האשמה על הקורבן. חוסר האמון החברתי הוא השפלתם החוזרת של הנפגעות והנפגעים.

לעיתים קרובות החברה עורכת משפט שדה לקורבנות הפשע המיני. אנשים נוטים לשים זרקור על הקורבן: אותה, הם שואלים שאלות, ובתשובותיה, הם מפקפקים וספק מאמינים לה. אליה, הם מפנים את האשמה. החברה אינה בוחרת לתהות על התנהגותו של התוקף, לשאול שאלות נוקבות על הסיבות החברתיות שהביאו להתנהגות זו, והאם היה ברור להסכמה חופשית.

מי שעברה תקיפה מינית היא גיבורה ששרדה טרור מיני. כפי שהחברה נושאת על כפיה את החייל שחזר משדה הקרב, כך עלינו כחברה ליישר את מבטינו לקורבנות הפשע המיני ולומר להן "אנו מאמינות ומאמינים!".

זה בידינו להפסיק את האלימות המינית. השינוי מתחיל בידיעה.  היישירו מבט. אחת מתוך שש נשים תעבור גילוי עריות, אחת מתוך ארבע תעבור אונס, אחת מתוך שלוש תעבור פגיעה מינית אחרת ואחד מתוך חמישה גברים יעבור פגיעה מינית.

פרויקט גיבורות, נועד לומר לחברה כולה: אנחנו היינו שם, שרדנו את שדה הקרב החברתי,

אנו מיישירות את מבטינו,

אין אנו אשמות.

לא ניתן לחברה לגזול מאיתנו, את גופינו ונפשנו, פעם נוספת.

נועה הריס היא מנהלת מרכז סיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית בשרון.